Hoe werkt de hulpvraag

Hoe werkt het?
Het team van de Nationale Zorgreserve  spreekt dagelijks met zorgorganisaties in nood. Het zijn vaak de hrm-managers die in de pen of de telefoon klimmen. De zorgorganisaties die zich melden, ontvangen een e-mail met een aantal vragen. De antwoorden daarop vormen de basis van de hulpvraag. Hoe hoog is de nood? Aan welke takenpakketten is behoefte? Wat is het karakter van de afdeling waar zorgreservisten aan de slag gaan? Wat heeft de zorgorganisatie van de zorgreservist nodig aan diploma’s en papierwerk?

Takenpakketten
Op basis van de antwoorden maken we  een concept-hulpvraag waarin is toegelicht voor welke takenpakketten zorgreservisten worden gezocht. We werken met takenpakketten in plaats van functies. Hiermee zijn de verwachtingen voor de zorgreservisten én voor de zorgprofessional met wie hij of zij gaat werken helder. Bovendien zorgt het werken met takenpakketten voor een spoedige inzet. Als de hulpvraag akkoord is, wordt deze gepubliceerd op het online platform. Zorgreservisten kunnen hierop reageren door naar het rooster te gaan om zichzelf in te plannen.  

Match
Als een zorgreservist zich meldt, neemt de zorgorganisatie contact met hem of haar op. Daarna volgt een eventueel kennismakingsgesprek. Na de ‘match’ pakken zorgreservist en zorgorganisatie de inzet verder samen op. Het team van de Nationale Zorgreserve blijft vanzelfsprekend beschikbaar voor vragen.

Inhoudelijke voorbereiding
Een goede zorgreservist is een kundige zorgreservist. Het bijhouden van kennis en vaardigdheden is belangrijk. De zorgreservisten kunnen gebruik maken van de protocollen die door het landelijke kennisinstituut Vilans beschikbaar zijn gesteld. Alle zorgreservisten hebben toegang tot deze protocollen.

Contact

E-mail: community@nationalezorgreserve.nl
Telefoon: 085-3038457 

Persvragen?

Klik hier voor meer informatie.

Volg ons op

         

Copyright 2022

 
Cookie-instellingen