De tv-campagne is onderdeel van een brede marketingcampagne uitgevoerd door communicatieadviesbureau Toffey, met ook uitingen online en op social media. Het doel is om de Nationale Zorgreserve meer onder de aandacht te brengen bij (oud-)zorgprofessionals die tijdelijk willen bijspringen in de zorg wanneer er capaciteitsproblemen optreden. Nino Schöningh, eigenaar van Toffey: “Met deze campagne ‘Samen dragen we de zorg’ willen we duidelijk maken dat zorgreservisten een hele belangrijke bijdrage leveren aan de continuïteit van de zorg: voor zorgorganisaties, hun (oud-)collega’s en patiënten.”
In de tv-commercial zijn de zorgreservisten Marleen, Anita, Annemieke, Cor, Annabelle, Lorena en Pieter te zien. Charlotte de Schepper, bestuurder bij Nationale Zorgreserve: “Door zorgreservisten mee te laten doen in de campagne hopen we een sterk beeld neer te zetten van onze zorgreservisten. Gelukkig wilden ze graag meewerken, ze laten graag zien hoe belangrijk dit is en om nieuwe ‘collega’s’ te werven. En het werkt, we zien direct resultaat van de campagne. Iedere dag melden zich nieuwe zorgreservisten aan, daar zijn we heel blij mee.’’