Even voorstellen: community manager Marianne van der Linden

10-12-2022
34 keer bekeken

Tip: Ben je al lid en wil je als eerste op de hoogte blijven van nieuwtjes? Zorg dat 'VOLGEN' rechtsboven deze pagina aan staat.

Marianne van der Linden (48) is community manager bij de NZR en organiseert het opleidingsaanbod voor zorgreservisten. In de jaren ’90 volgt ze haar opleiding tot hbo-verpleegkundige. Haar energie en passie voor de zorg komt het best tot uiting als ze kan verbinden en organiseren.

''Sinds kort woon ik samen met mijn lief in Friesland. Hij werkt ook in de zorg. We zijn helemaal nieuw in de regio. Het landelijke karakter trok ons en we zijn daarom ook erg blij met de grote tuin die we nu hebben. Ik kan naar hartenlust tuinieren, hij heeft alle ruimte om te schilderen en beeldhouwen. Willen we een keer wat cultureels doen, dan zijn we zo in Leeuwarden. 

Ik krijg energie van verbinden en organiseren. Als ik op moet laden doe ik dat door met mijn handen in de aarde te werken, te genieten van muziek of meditatie. Daarnaast reizen we graag om. Een nieuwe plek, de natuur of een andere cultuur blijft elke keer weer inspirerend.

Altijd een bijdrage willen leveren

Toen de corona-epidemie startte, heb ik mij aangemeld om bij te springen in de verpleeghuiszorg. Ik was al 20 jaar niet meer actief op de werkvloer, maar niks doen in deze situatie was geen optie. Hier heb ik van dichtbij meegemaakt wat de impact van een pandemie en van een crisissituatie is. Het heeft me ook duidelijk gemaakt hoe belangrijk een team van beschikbare zorgreservisten is. Dit maakt echt het verschil. 

Hetzelfde heb ik in 2015 ervaren toen ik mede organisator was van een groot burgerinitiatief voor vluchtelingenhulp in Griekenland. Ik was diep onder de indruk van de kracht die loskomt bij een grote groep mensen met een gemeenschappelijk doel. Broodnodig en hoopgevend – net als bij de Nationale Zorgreserve.

Mijn missie bij de NZR

Voor de Nationale Zorgreserve hou ik mij bezig met het contactleggen met de zorgreservisten en het organiseren van workshops en trainingen. Dingen die ik allebei heel graag doe. Elk telefoongesprek is een ontmoeting. En ik kan voor de trainingen dankbaar putten uit een netwerk van bijzondere mensen die ik de afgelopen 20 jaar in de gezondheidszorg - en als zzp’er in events en media in zorg - ben tegengekomen. Mocht je zelf tips hebben over onderwerpen voor trainingen, dan zijn deze uiteraard van harte welkom.

Ik kijk ernaar uit velen van jullie te spreken en te ondersteunen in jullie prachtige drive om er te zijn wanneer het nodig is.''

 

Afbeeldingen

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.